Korean Dessert Cafe /Sulbing Myeong-Dong

Wednesday 5 September 2018

Mungkin ramai yang dah tahu kot kedai ni, tetapi aku still nak share dekat korag kedai dessert di korea yang sangat best dan sedap dan dikenali sebagi bingsu.

Kedai ni nama dia "Korean Dessert Cafe"
kalau nak cari, senang je, kalau rajin tu boleh la jalan-jalan di myeongdong street tu tetapi kalau nak senang korang boleh keluar Exit 8, terus belok kiri dan nampak Shihan Bank dan teruskan berjalan dalam 200 meter macam tu kalau dah nampak kedai tu, bawah kedai tu ada kedai kosmetik "Nature Republic"


Kalau korang dah berdiri betul-betul depan kedai ni macam dalam gambar tu, sila belok kiri untuk naik keatas kedai tu, ada tangga celah-celah kedai tersebut.

Macam mana nak order pula, korang kena duduk dulu cari tempat lepas tu sila la pergi ke cashier ye.. haa order la apa yang korang rasakan perlu sahaja sebab portion yang diberikan sangat-sangat besar.


Total (KRW 26,000)

 diatas ni antara dessert yang aku order, ni kira menu latest dan paling famous kot time ni.
 menu kat atas tu aku makan berempat so jenuh jugak la nak habiskan semua. Tetapi kena ingat, time makan tu kena letakkan dessert tersebut dalam tray, jangan alihkan nanti pekerja dia marah.. maybe penat kot nak lap-lap meja, dan setelah selesai makan semua korang kena la pulangkan semua tray tersebut ke tempat yang disediakan.



Sulbing (설빙) Korean Dessert Cafe


20 Myeongdong 10-gil, Jung-gu
Seoul, South Korea

Phone: +82 2 3401 7900

Opening Hours: Everyday (11 AM – 10 PM)

Popular Posts