Sayang Aku Tahu Putus Cinta Itu Sakit

Sunday 10 November 2019
Kelmarin lalu gambar remaja mengelar tangannya kerana putus cinta.
Sayang, aku tahu putus cinta tu sakit. Sakit dia sampai boleh physically rasa kat dada.
Menangis lah sayang takpe, kita manusia. It's okay to be weak.
Tapi biar aku bagitau kenapa hurting yourself tak berbaloi:

In the future, you will move on. Trust me, you will.
Put yourself yang sekarang sedang tersakiti itu in the future.
Bawakan your future-self. Pujuk diri anda yang sekarang.
"Takpe dowh, itu sekarang. Nanti kau dah di masa aku, kau dah okay dah"
"Lek ah doh, aku skang okay je"

Tapi kan susah kalau nak move on kalau tangan anda ada peringatan?
Bekas kelar yang mengingatkan kat ex tu.

Berbaloi ke dia sampai kau permanentkan dirinya di badan kau dengan parut?
Nanti bakal jodoh tanya "Ini parut apa?"
Bakal Anak.
Bakal Cucu.
Ah sudah, nak jawab apa?

"Tapi bang saya single sampai sekarang. Tak move on"
Lah... siapa entah cakap single tu salah?
Kalau nak tau, orang single ni pun boleh bahagia.
Takde random merajukkan benda-benda bodoh.

Random cari gaduh.
Random sakit hati.
Random memujuk.
Single tu pun rezeki.

Ada duit lebih, sebab tak pergi kat partner. Belanja b'day present lah. Dinner lah.
Pergi belanja diri sendiri. Mak ayah. Adik beradik. Kawan-kawan.
Ada juga masa lebih. Sebab tak perlu dating walaupun penat. Boleh netflix sesuka hati, lepak sesuka hati.
"Tapi nanti dah tua nanti takut mati sorang"
Dik, kita lahir pun sorang. Mati pun sorang.
Konsepnya Reda. Tiada kepastian suami/isteri anda tidak pergi dahulu sebelum anda.
Life has no assurance

Konsepnya reda. Dah mati nanti Reda lah pada kawan, ahli keluarga untuk uruskan.
Aku tak poyo, aku pun takut duk rumah sorang-sorang.

Kunci spare tinggal kat office, kalau aku senyap mai datang cari.
Jangan biar aku mereput kat situ. Uruskan jenazah aku elok-elok.
Kerana penjamin hidup mati, serahkan saja dalam doa
Dalam premis ini aku memesan juga, pada yang dah kahwin, couple. Tanya-tanya lah khabar kawan single tu.

Entah dia lapar. Entah dia sunyi. Entah dia hidup. Entah dah mati.
Anda kenal dia dulu, sebelum anda kenal pasangan anda.
Kau putus, bercinta member sama masih setia disitu

Dan si single, jadi lah orang yang sentiasa dicari-cari.
Sentiasa dicari di ofis bukan kerana kerja tapi kerana anda penting.
Sentiasa dicari dalam keramaian. Bukan untuk diumpat tapi disenangi.
Sudahnya bagaimana hubungan di dunia begitulah kita diuruskan bila mengadap nanti.


Coretan ini dibuat oleh salah seorang follower saya di Twitter. Beliau juga adalah pengacara terkenal disebuah stesen tv berbayar @Hazeman Huzir

Bagi yang mencari pakej-pakej percutian jimat boleh like facebook
Seperti link di bawah ye☺️



Popular Posts